León - Reisverslag uit Mansilla de las Mulas, Spanje van Emmyscamino - WaarBenJij.nu León - Reisverslag uit Mansilla de las Mulas, Spanje van Emmyscamino - WaarBenJij.nu

León

Door: Emmy

Blijf op de hoogte en volg

06 Juni 2016 | Spanje, Mansilla de las Mulas

Moe maar voldaan zit ik op mijn hotelkamer. Ja, julli lezen het goed: ik ben even uit de pelgrimsroutine gestapt, omdat ik niet twee nachten achter elkaar in de herberg kon blijven. Tenminste, dat dacht ik. In Burgos kon dat nl. niet. Maar hier had het wel gekund. Het hotel was echter al geboekt en ik kon het niet annuleren. Maar goed ook achteraf, want gistermiddag voelde ik me helemaal niet lekker. Had kennelijk iets verkeerds gegeten. Maar na wat norit knapte ik al snel op en vandaag heb ik als een echte toerist León bezocht. Interessante stad, met oude stadskern vol kerken en basilieken en verder heel modern, met luxe winkels en veel terrasjes. Ik heb ook even naast Gaudí gezeten, zoals Martien me aanried. Hij was bijna niet te vinden op zijn bankje, rondom waren werkzaamheden gaande.
De kathedraal van León heeft heel indrukwekkende mozaieken en gothische bogen. Morgenochtend vertrek ik met de bus naar net buiten León, omdat de weg de stad uit zo saai is. Alweer heel onpelgrimsachtig. Maar daarna is het weer lopen geblazen, met nog steeds een zware rugzak.

  • 06 Juni 2016 - 21:12

    Karin:

    Man, je ziet er harstikke goed uit, staat je goed die Gaudi.

  • 06 Juni 2016 - 21:13

    Yolande:

    Heerlijk toch, zo'n weekendje even lekker genieten :-)
    Voor morgen weer: buen camino, op naar Hospital de Órbigo, waar je waarschijnlijk overmorgen aan zult komen.
    Ik zoek het verhaal over de brug voor je op. Ik ben benieuwd of de albergue parroquial er nog zal zijn (er waren er destijds twee, ook nog een municipal, aan de andere kant van de brug).

  • 06 Juni 2016 - 21:22

    Maaria En Anton:

    gezellig op het bankje naast Gaudí hoor. Goed dat je even een break hebt genomen als je je niet zo goed voelde. Leòn staat ook nog op ons lijstje om eens te bezoeken. Zo te lezen zeker de moeite waard. Goeie reis maar weer. We vinden het heel fijn dat je zo vaak een bericht stuurt.

  • 06 Juni 2016 - 23:01

    Oso:

    Finalmente una Leona en Leon!

    Zat Gaudi nog steeds de krant te lezen? Mooie kermis daar voor zijn gebouw! Nu zie ik het, toch een boek! Mooi! Geniet van even in de bus morgen.....

  • 06 Juni 2016 - 23:18

    Dorothy:

    Dank voor al je geweldige verhalen. Leuke intellectueel ontmoet, zo zittend op het bankje naast hem. Het staat je goed EN je ziet er fantastisch uit tijdens al dit lopen. Blijf ervan genieten, die soep zet er ook zo lekker uit, verder een goede tocht toegewenst en tot de volgende keer.

  • 07 Juni 2016 - 11:42

    Carla:

    Goed van jou om een dagje uit de Camino te stappen en jezelf te vertroetelen. Je hebt zo te zien goed weer, blij voor je. Zorg dat je niet te veel en te snel afvalt, madammeke, anders ga je het straks voelen (en ik spreek dus uit ervaring =)). Lieve groet en heel veel plezier voor de volgende etappe.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Mansilla de las Mulas

Emmys Camino

Mijn Camino naar Santiago

Recente Reisverslagen:

26 Juni 2016

Op!

25 Juni 2016

Finisterre, Fistera, het einde van de weg

23 Juni 2016

La Compostela

22 Juni 2016

Monte do Gozo

21 Juni 2016

Vlakbij nu

Actief sinds 15 April 2016
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 5726

Voorgaande reizen:

15 April 2016 - 31 December 2016

Emmys Camino

Landen bezocht: