El Burgo Ranero- Mansilla de las Mulas - Reisverslag uit Mansilla de las Mulas, Spanje van Emmyscamino - WaarBenJij.nu El Burgo Ranero- Mansilla de las Mulas - Reisverslag uit Mansilla de las Mulas, Spanje van Emmyscamino - WaarBenJij.nu

El Burgo Ranero- Mansilla de las Mulas

Door: Emmy

Blijf op de hoogte en volg

04 Juni 2016 | Spanje, Mansilla de las Mulas

Vanmorgen vertrokken we met een prachtige zonsopgang en begeleid door een koor kwakende kikkers uit El Burgo Ranero (dit laatste woord betekent kikkergebied, en dat was dus te horen). We hebben geslapen in een herberg van adobe: aangestampte klei met stro en stenen, heel solide. De twee 'hospitaleros' wensten ons de traditionele 'buen camino' en voort ging het weer, een eindeloos rechte weg door de meseta, waar ik nu lsngzamerhand genoeg van begin te krijgen. Maar morgen nog 20 km en dan ben ik in León, waar ik twee nachten blijf om de stad te bezoeken.
Deze avond breng ik door in Mansill de las Mulas (muilezels), een historisch knooppunt van wegen, ooit een bloeiende pelgrims- en handelsstad, nu een uitgestorven dorp waar pelgrims een beetje doelloos door de straten dwalen. Toch nog wat leuke foto's gemaakt van de rivier de Esla en de tekens op de weg: zelfs ik kan hier niet verdwalen!

  • 05 Juni 2016 - 09:57

    Liesbeth:

    Ik loop met je mee, hoor. Dan kunnen we gezellig kletsen!

  • 05 Juni 2016 - 10:40

    Cécile:

    Hallo Emmy,

    Fijn om te lezen hoeveel je geniet van de reis! Het lijkt me prachtig.
    Buen camino!

    Cécile

  • 06 Juni 2016 - 09:57

    Martien Van Diesen:

    Ga even zitten bij Gaudi en doe hem de groeten. Er is zoveel te zien in Leon. Goed dat je even halt houdt. Morgen weer een saaie dag: de stad uit. Brrr.

  • 06 Juni 2016 - 11:58

    Edith:

    Hoi Emmy, met belangstelling je laatste berichten gelezen. Wat bijzonder om in een onderkomen van adobe te slapen! Veel plezier in Leon. groetjes, Edith

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Mansilla de las Mulas

Emmys Camino

Mijn Camino naar Santiago

Recente Reisverslagen:

26 Juni 2016

Op!

25 Juni 2016

Finisterre, Fistera, het einde van de weg

23 Juni 2016

La Compostela

22 Juni 2016

Monte do Gozo

21 Juni 2016

Vlakbij nu

Actief sinds 15 April 2016
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 5724

Voorgaande reizen:

15 April 2016 - 31 December 2016

Emmys Camino

Landen bezocht: