Sahagún, epicentro del mundo - Reisverslag uit Sahagún, Spanje van Emmyscamino - WaarBenJij.nu Sahagún, epicentro del mundo - Reisverslag uit Sahagún, Spanje van Emmyscamino - WaarBenJij.nu

Sahagún, epicentro del mundo

Door: Emmy

Blijf op de hoogte en volg

02 Juni 2016 | Spanje, Sahagún

Vandaag zijn we aangekomen in Sahagún, waar naar zeggen het centrum van de Camino francés ligt, gerekend van Roncesvalles. We hebben de zegen gekregen vsn de abdis van het Benedictijnenklooster, waar we verblijven, dus dat moet goed zitten. Voor morgen wordt wel slecht weer voorspeld, maar pas later op de dag, dus vroeg wegwezen. Lekker samen een pelgrimsmaaltijd gegeten en dan snel in mijn mandje. Foto's laden weer slecht op, helaas. Veel ooievaarsnesten gezien en geklepper gehoord.
Ook nog een mooie credencial ontvangen in de Iglesia de la Santa Peregrina, die verbouwd is tot bezoekerscentrum. Ik heb hem laten plastificeren, zodat hij niet teveel kreukt in mijn rugzak.
Mijn eerste pelgrimspaspoort is volgestempeld!

  • 02 Juni 2016 - 21:30

    Yolande:

    Wauw! Sterkte morgen, komt de poncho weer van pas ;-) Hier is het ook noodweer, dus we leven met je mee.

  • 02 Juni 2016 - 21:34

    Oso:

    Weten we tenminste waar de San Juan (die we kennen uit Salamanca) vandaan komt. Wij waren vandaag met de oud-collega's in het Sint-Oedenrode van Wilhelmus Marinus Bekkers...... Hopelijk zitten de weergoden jou morgen, net als ons vandaag, toch een beetje mee. In nogal wat plaatsen is het hier namelijk ook flink hozen geblazen........

  • 02 Juni 2016 - 21:40

    Marie-Louise Dannenbeg:

    Hoi Emmy, super leuk je te mogen volgen via je verslagen. Wat heb je al veel gezien en leuke mensen ontmoet. Een heel bijzondere reis! Geniet en succes verder. Groetjes.

  • 02 Juni 2016 - 22:18

    Martien Van Diesen:

    Een mijlpaal. Jij haalt Santiago zonder kreukels. De zusters hebben overigens bijgeleerd, want toen ik me ooit meldde mocht ik er niet in. Bang voor mannen?

  • 03 Juni 2016 - 16:13

    Joke Doensen:

    Hoi l Pelgrim. Wat lijkt me dat heerlijk als je zoiets nog kan doen. Zoveel indrukken opdoen en meemaken. Ik wens jullie verder nog een goede reis. XXXX. Joke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Sahagún

Emmys Camino

Mijn Camino naar Santiago

Recente Reisverslagen:

26 Juni 2016

Op!

25 Juni 2016

Finisterre, Fistera, het einde van de weg

23 Juni 2016

La Compostela

22 Juni 2016

Monte do Gozo

21 Juni 2016

Vlakbij nu

Actief sinds 15 April 2016
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 5731

Voorgaande reizen:

15 April 2016 - 31 December 2016

Emmys Camino

Landen bezocht: