Monte do Gozo - Reisverslag uit Lavacolla, Spanje van Emmyscamino - WaarBenJij.nu Monte do Gozo - Reisverslag uit Lavacolla, Spanje van Emmyscamino - WaarBenJij.nu

Monte do Gozo

Door: Emmy

Blijf op de hoogte en volg

22 Juni 2016 | Spanje, Lavacolla

Deze laatste reis vóór Santiago was een makkie: slechts 16 km. door sprookjesachtige bossen, geurend naar eucalyptus. Wat er nou precies geurt aan die bomen, daar ben ik nog niet achter. Ik heb in hun bladeren geknepen: niets, aan hun bast gekrabd: niets. Heb er zelfs eentje omarmd, maar hij/zij liet niets los. Het moet hun adem zijn dan, denk ik. In ieder geval heb ik dit stukje fluitend en kletsend afgelegd. Weer een paar leuke contacten gemaakt en de telefoon van een Spanjaard geleend om me een plaatsje te verzekeren in het Seminario Mayor San Martín Pinario, een monnikencel voor mij alleen. Het seminario ligt tegenover de kathedraal, dus als ik morgenochtend in alle vroegte Santiago ben binnengeslopen, leg ik mijn rugzak in mijn cel, ga mijn compostela halen en verzeker me van een plekje in de kathedraal. Nu maar hopen dat ze de botafumeiro zwaaien, het enorme wierookvat. In ieder geval is het vrijdag feest, heb ik me laten vertellen. Misschien blijf ik daarvoor wel, hangt af van wanneer ik een terugvlucht kan boeken. Spannend allemaal, heel gemengde gevoelens bestormen me.....

  • 22 Juni 2016 - 16:59

    Yolande:

    Ik kijk uit naar je verslag van morgen, wat moeten er een indrukken op je af komen.....geniet van je intocht!

  • 22 Juni 2016 - 19:04

    Cécile:

    Wauw Emmy, je hebt het (bijna) volbracht! Wat ontzettend goed van je! Geniet van de aankomst en van het stadje! Ik vond het (niet gelopen hoor, met de auto naartoe gereden) druk en toeristisch, maar wel heel leuk.

  • 22 Juni 2016 - 19:34

    Dorothy:

    De laatste loodjes, zet hem op en geniet van in de Kerk te zijn aangekomen, en niet te vergeten in de monnikkencel als laatste slaapadres. En een goede terugreis toegewenst..... Het ga je goed.

  • 22 Juni 2016 - 20:49

    Carla:

    Je hebt gelijk: het zijn de druppeltjes vocht die de eucalyptus de lucht in spuit die zo lekker ruiken en die je het gevoel geven vrijer te ademen (is ook zo). De druppeltjes zijn te zien in de Blue Mountains in Australie, waar er zoveel van die bomen zijn dat ze de lucht blauw kleuren.
    Fijn en niet fijn dat het er op zit, maar voldoening zul je in elk geval wel hebben. Bravo Emmy!

  • 22 Juni 2016 - 21:37

    Maaria En Anton:

    geweldig dat je nu aangekomen bent in Santiago de Compostela ! Geniet van alles wat je daar ziet en meemaakt. Je kunt altijd nog even door lopen naar Finisterra........

  • 22 Juni 2016 - 21:53

    Coby .:

    Geweldig gedaan Emmy ik heb Je gevolgdt op je adventure .ik weet niet de datum dat je weer thuis bent dus geef mij een belletje ...X



  • 22 Juni 2016 - 23:53

    Martien Van Diesen:

    Wat sluw: het genot nog even uitstellen. Brevieren, noemde Godfried Bomans dat. Het hoogste geluk zit hem in de verwachting. Mooie dag morgen!

  • 23 Juni 2016 - 07:42

    Edith:

    Bijzonder! Als ik je bericht goed lees, zou je er dus nu zo'n beetje aan zijn gekomen ... Alle lof voor jou!

  • 23 Juni 2016 - 13:52

    Hanne:

    Ha Emmy,

    Kan me voorstelen dat je gemengde gevoelens hebt. In ieder geal: gefeliciteerd, je doe bereikt. Doe je best om er met volle teugen van te genieten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Lavacolla

Emmys Camino

Mijn Camino naar Santiago

Recente Reisverslagen:

26 Juni 2016

Op!

25 Juni 2016

Finisterre, Fistera, het einde van de weg

23 Juni 2016

La Compostela

22 Juni 2016

Monte do Gozo

21 Juni 2016

Vlakbij nu

Actief sinds 15 April 2016
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 5694

Voorgaande reizen:

15 April 2016 - 31 December 2016

Emmys Camino

Landen bezocht: