Astorga - Reisverslag uit Astorga, Spanje van Emmyscamino - WaarBenJij.nu Astorga - Reisverslag uit Astorga, Spanje van Emmyscamino - WaarBenJij.nu

Astorga

Door: Emmy

Blijf op de hoogte en volg

08 Juni 2016 | Spanje, Astorga

Wat een prachtige dag was het vandaag! Om kwart voor zeven al op weg, want het zou heet worden. Nou, dat was ook zo! Het is nu 31 graden buiten, maar hierbinnen heerlijk koel. Ik zit in de albergue Siervas de María, direct als je Astorga binnenkomt. Een oud klooster met een heleboel omgebouwde nonnencellen, denk ik zo. Op mijn kamer passen maar twee stapelbedden en dat gaat verdiepingenlang door.
De weg naar Astorga voerde door graanvelden en kleine dorpjes en op de lange stoffige stukken stond dan zomaar een kar met versnaperingen voor de hongerige en dorstige pelgrim. Wat een heerlijkheid is dan een plastic bekertje met koude gazpacho uit een pak, een hardgekookt ei en een stuk koude watermeloen!
Bij het stenen kruis met uitzicht op Astorga zat een man met gitaar de pelgrims toe te zingen. Nou, dan voel je je echt welkom! Ik heb er een video van gemaakt, maar ik weet niet zeker of ik die geplaatst krijg. Misschien met een beetje hulp van een thuiskaboutertje....
In ieder geval wel een paar mooie foto's van de kraam onderweg en wat monumenten uit Astorga: het paleis van Gaudí, de kathedraal (die zo groot is dat-ie bijna niet op de foto past) en de 'maragatos' op de klokkentoren op de Plaza Mayor.

  • 08 Juni 2016 - 17:56

    Liesbeth:

    Mooooooi!!!

  • 08 Juni 2016 - 18:22

    Yolande:

    Roept een mooie herinnering op. Hoe was de Paso honroso? Benieuwd naar de video :-)

  • 08 Juni 2016 - 20:16

    Jacqueline:

    Wat een belevenissen! Geweldig dat je het zo goed maakt en met volle teugen geniet. Ik wens alle goeds voor je verdere reis. Hartelijke groeten, ook van Hein.

  • 08 Juni 2016 - 22:38

    Yolande:

    Je hebt er weer een volger bij ;-)

  • 09 Juni 2016 - 18:34

    Hanne:

    Hola Emmy,
    Por Yolande me he enterado de que estás en camino y eso ya desde hace un mes. Voy a leer las noticias anteriores.
    Alles verloopt dus gladjes? Geen pijnlijke voetjes?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Astorga

Emmys Camino

Mijn Camino naar Santiago

Recente Reisverslagen:

26 Juni 2016

Op!

25 Juni 2016

Finisterre, Fistera, het einde van de weg

23 Juni 2016

La Compostela

22 Juni 2016

Monte do Gozo

21 Juni 2016

Vlakbij nu

Actief sinds 15 April 2016
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 5680

Voorgaande reizen:

15 April 2016 - 31 December 2016

Emmys Camino

Landen bezocht: