Onderweg naar Burgos - Reisverslag uit Villambístia, Spanje van Emmyscamino - WaarBenJij.nu Onderweg naar Burgos - Reisverslag uit Villambístia, Spanje van Emmyscamino - WaarBenJij.nu

Onderweg naar Burgos

Door: Emmy

24 Mei 2016 | Spanje, Villambístia

Burgos komt dichterbij, nog ongeveer 45 km. We hebben de kippen in de kerk van Santo Domingo de la Calzada gezien. Ze zaten helaas achter glas en tralies, dus de foto valt erg tegen.
We sliepen in Grañón, in de kathedraal. Met 58 pelgrims op matjes op de grond, als sardientjes in een blikje.
De avondmaaltijd moesten we zelf klaarmaken, dus piepers jassen en het eten op bladen naar de bakkerij dragen, waar het in de grote oven werd gegaard, terwijl wij pelgrims de zegen ontvingen in de kathedraal. Daarna in optocht zingend door de straten om het gare eten op te halen en toen konden we eindelijk aan tafel. Na het eten een moment van bezinning bij kaarslicht, waar iedere pelgrim de kaars doorgaf en zijn verhaal vertelde. Heel bijzonder allemaal.
Ik hoop dat de foto's goed overkomen.
Nu zit ik in Villambistia, een klein dorpje in de provincie Castilla y León, waar we inmiddels zijn beland. Een kleine herberg, 14 bedden, maar heel schoon en we gaan zo een heerlijk maaltje eten. En dat alles voor 15 euro. Ik houd geld over!

• 24 Mei 2016 - 19:24

Edith:

Wat mooi!

• 24 Mei 2016 - 19:34

Maaria En Anton:

wat bijzonder om in een kerk te overnachten en zelf voor het eten te zorgen samen !
    De foto's geven een goede indruk van wat je allemaal meemaakt.
    Heb je eigenlijk wel tijd en gelegenheid om na te denken over je leven ?

• 24 Mei 2016 - 21:58

Coby Van Dam :

Hoi Emmy ,eindelijk uit gevonden hoe ik je kan beantwoorden ,de foto,s moet ik nog aan werken .
    Fantasties zeg dat Je Zo,n fantastiese tijd hebt en geniet er van ,ik hoor het hele verslag wel als Je weer thuis bent .
    Groetjes and take care xx